Selasa, 07 April 2015

Tips Berekreasi pada Bandung

Tips bercuti di Bandung sangatlah diperlukan untuk korang berpengaruh disana. sebelum perahu haruslah study dulu tentang tempat korang nak pergi. Alhamdulillah, sebelum berlepas mek cah study tentang Bandung melalui Mr Google. selain tersebut blogger Mek Onie berkongsi serba sekutil tentang tips percutian di Bandung hari tu. so terbit lah entri terkait "Percutian ke Bandung: Day 1 (Tangkuban Parahu)" & "Percutian ke Bandung: Day 1 (Strawberry land, Floating Market, De' Ranch".

1) Tiket

sekiranya inginkan karcis penerbangan yang sedikit haruslah rajin singgah di web AirAsia. so perancangan awal harus dilakukan umbi AirAsia selalu je buat promosi tambang murah contoh entri ini "Promosi tambang murah AirAsia". tak rugi survey awal-awal dan terus booking sekiranya bersesuaian beserta masa free korang untuk terbang!. lamun yang ada budget tinggi boleh survey di MALAYSIASAIRLINES.

2) Baggasi

Plan nak shopping so abaikan niat untuk membawa berpuluh pasang baju. cuma bawa yang untuk pakai di hari pertama jerk. selebihnya boleh cari kat sana sebab harganya murah. tudung spare jangan dilupa. macam mek cah terbawa sehelai je selendang, tu kendati pinjam yang adik punya tudung bawal. Nazakk. T. T

semasa nak fly dari KL-Bandung pastikan kosong je luggage anda dan tak lebih dari 9kg, so jimat tak perlu bayar dengan bahagian luggage punya. mungkin masa guna pulang dari Bandung-KL nanti perlukan luggage 20kg keatas akar shopping banyak kendi..: )

3) Teklek

beberapa hari sebelum berangkat http://pakejpercutianpromo.blogspot.com mek cah dah plan tidak nak bawa heel atau wedges meskipun diri ini duga sebati dengan terompah bertumit tinggi. namun disebabkan untuk sejahtera bergerak dan elakkan dari sakit kaki maka dah beli sepasang kasut khas untuk ke kian. alhamdulillah tak lenguh kaki berjalan. biarpun jadi pendek sekejap. lolzz kesimpulannya membubuhkan je yang flat punya ataupun terompah yang selesa.

4) Duit / Bank

dinasihatkan tukar siap-siap duit RP di Malaysia. Elakkan tukar di Airport umbi agak mahal. di Bandung ada money changer dapat lebih banyak keuntungan. macam mek cah dah tukar siap-siap RM1000 pada money changer bersebelah Pantai TiMur Metropolitan Bharu, Kelantan.

Aktifkan akaun bank tempatan anda for Luar withdrawal. Maybank serta CIMB paling banyak & mudah di jumpai di sana. Namun demikian ada caj yang agak mahal la kot around RM10-20. cara nak aktifkan melalui online maupun call je teknisi mereka. mihmih

5) AIRPORT TAX



Sekiranya sampai je asingkan RP75, 000 per person untuk tax AIRPORT, dalam duit malaysia lebih kurang RM24. sebabnya takut setelah korang terguna duit tax gara-gara puyeng shopping. tapi tax juga boleh dibayar dalam RM, namun harganya mahal sekutil dari harga interior rupiah.

6) PONDOK

sebelum fly pastikan korang dah call hotel-hotel yang korang ingin stay. sebabnya takut nanti seketika smpai penuh pulak. hotel pelbagai budget, so pandai-pandai je pilih yang mana sesuai dengan budget korang. boleh booking melalui AGODA, takut-takut ada card credit. tapi yang pasti bertambah untung dan banyak kelebihan menginap yakni di berhampiran cukong, ada wifi, supir, blue bird, lokasi makan dan sebagainya. stok:

referensi:
http://pakejpercutianpromo.blogspot.com
http://id.wikipedia.org/wiki/Kota_Bandung

Tidak ada komentar:

Posting Komentar