Kamis, 12 Februari 2015

Pedoman Mencari Kereta Carter Untuk Bercuti

Percutian anda mungkin redup menyeronokkan apabila gak mempunyai kenderaan buat bersiar-siar. Ada kira-kira panduan penting pra anda mengambil keputusan untuk mendapatkan perkhidmatan kereta sewa terkait demi keselamatan & keselesaan. Paling berarti, ia juga buat mengelakkan kita 'patah kaki' kerana tiada kenderaan awam buat bergerak dan besar kaki kerana bertindak terlalu banyak.



HARGA Percutian lebih berbaloi apabila wang yang anda bawa banyak dihabiskan untuk membeli kenang-kenangan. Elak membazirkan wang untuk menyewa medium sewa yang mahal dan tidak patut. Perkara pertama dengan perlu dipertimbangkan kalau mahu menyewa medium adalah harga secara berpatutan. Biasanya, kamu akan dikenakan deposit terlebih dulu guna tempahan awal agar ada kereta dengan disediakan.

Walaupun pada setiap syarikat kereta sewa kuala lumpur murah menyatukan bayaran yang berbeza, tetapi anda demi tahu bahawa medium jenis compact car seperti Kancil, Viva, MyVi dan sebagainya ialah bawah RM100 sehari pada hari sahaja. Manakala, kereta spesies Sedan seperti Toyota Vios, Nissan Sentrum, Nissan Latio dan sebagainya berharga lebih RM100 sehari pada hari biasa. Kereta MPV seperti Mitsubishi Grandis, Toyota Inova, Nissan Serena, Toyota Avanza dan sebagainya pula berharga lebih RM200 sehari pada hari konvensional.

MUATAN Apabila engkau sampai di syarikat khidmat kereta sewa, pastikan anda menabalkan jenis kenderaan yang sesuai dengan bawaan keluarga anda. Jika anda terdiri daripada tiga hingga 4 orang, kereta spesies Sedan adalah mengelokkan sesuai. Bagi dengan mempunyai keluarga luas, kereta jenis MPV adalah pilihan dengan tepat. Bagi anda yang bercuti ganda, compact car tutup memadai. Buat apa anda membayar lebih sedangkan anda mampu berjimat?

KEADAAN Berisik orang hanya mengimpikan untuk mendapatkan kereta sewa yang menarik dan bersih tanpa menitikberatkan tentang ketenteraman sepanjang bercuti. Senyampang, memastikan sama tersedia kenderaan sewa ityu mempunyai insuran dan cukai jalan ataupun tidak. Perhatikan pun sama ada brek, lampu, penghawa normal, signal dan sebagainya adalah di dalam keadaan tersembunyi.

referensi:
http://www.carrentalgalaxy.com
http://id.wikipedia.org/wiki/Kereta

Tidak ada komentar:

Posting Komentar