Minggu, 21 Agustus 2016

Teknik Memilih Mesin Heat Press Yang Serasi

Jika kau terlibat dalam perniagaan percetakan cenderahati memakai teknologi heat printing. Kau perlu terpelajar mesin heat press yang sesuai mengangkat peranan yang amat krusial dalam perdagangan anda. Sama ini, DIYPrintingSupply sentiasa menasihati pelanggan kami untuk meraba dan menyelidik jenis-jenis perabot heat press yang diperlukan untuk perniagaan mereka. Untuk artikel itu, kami mau berkongsi factor-faktor yang butuh anda pertimbangkan semasa mesin hot press merebut mesin heat press.

Tersembunyi 4 faktor yang mesti anda pertimbangkan semasa memilih mesin heat press. Empat faktor itu termasuklah spesies, saiz, timer, dan attachment.

Faktor #1: Jenis-jenis Jentera Heat Press

Terdapat 2 jenis perkakas heat press yang tetap kita nampak di murahan, iaitu swing-away dan clam.



Swing-away - Heat press jenis swing-away mempunyai heat platen yang boleh dinaikkan keatas dan juga tatkala ayun ke kanan. Paling banyak heat platen untuk perkakas heat press jenis swing-away boleh berputar 100°.

Clam - Perabot heat press jenis clam pula, menyandang heat platen yang mampu dinaikkan keatas tetapi tdk boleh dalam ayun ke tepi. Sekalipun bahagian kaki gunung mesin mahir ditarik merembes. Mesin heat press macam clam amat sesuai amat buat peniaga yang menyimpan ruang komitmen yang minimum kerana dapat menjimatkan celah.

Faktor #2: Saiz

Saiz mesin heat press dikau hendaklah selevel dengan rupa percetakkan serta perniagaan kau. Misalnya, apabila mesin heat press kamu bersaiz imut, ia dengan membatasi design dan mahir menyebabkan kau tidak siap memenuhi undangan pelanggan. Meskipun bagaimanapun, bahwa mesin heat press dikau besaiz terlalu besar, ia akan menerbitkan anda sia-sia saja dari bidang bil elektrik jika order tempahan untuk kuantiti yang kecil.



Faktor #3: Timer (Analog vs. Digital)

Satu lagi faktor krusial yang anda kudu ambil sangkaan apabila memilih mesin heat press adalah sama terselip ia menggunakan timer mendekati atau internet online. Kini, rutin mesin heat press memakai timer digital kerana ia lebih akurat dan susur pengguna.

Unsur #4: Attachments

Tidak segenap mesin heat press dijual secara wahid set pasti. Sesetengah perkakas heat press memerlukan kamu sendiri dalam menambah attactment yang berpisah-pisahan untuk mencipta produk-produk unik. Misalnya, saiz attachment yang digunakan untuk baju tersendiri berbeza beserta attachment yang digunakan dalam mencetak keychain. Jadi, anda harus menggunakan attachment yang sesuai bagi mengelakkan dari product reject. Sebaliknya, engkau perlulah memilih attachment yang bersaiz ketat untuk merupakan produk-produk yang cantik

referensi:
http://www.indonetwork.co.id/mesin-press
https://id.wikipedia.org/wiki/Mesin

Tidak ada komentar:

Posting Komentar