Selasa, 26 April 2016

Trik Bercuti Ke Bandung Paling Baru

Kalau teringat Bandung, Nusantara mesti akan ingat shopping. Bandung merupakan syurga membeli-belah bagi keturunan wanita. Perwira pun tak ketinggalan pun. Ramai yang tanya tips apa yang perlu tersebut tahu sekiranya bercuti di sana. Menjadi aku nak berkongsi sedikit pengalaman awak ketika bercuti di sana tahun sunyi. Insha Yang mahakuasa ada nafkah nanti, gue akan sampai lagi ke sana.

1. Sediakan jadual matawang IDR (Indonesia Rupiah) - RM

Pertama sekali, korang sampai sediakan jadual matawang semesta kita (RM) dengan IDR. Ini untuk menyenangkan korang ketika aktiviti membeli-belah setelah. Jadi tidak perlulah korang nak berlabuh kepada application di handphone semata.

2. Hati-hati beserta pencopek sak



Seperti yang korang sebetulnya maklum, pada waktu nak membeli-belah di Pasar Trendi, silah waspada dengan si pencopek sak. Bila korang masuk saja dalam bangunan Pasar trendi, pengawal yang jaga mau ingatkan korang untuk jangan mendedahkan super beg tangan atau beg duit korang. Almaklumlah, korang tengah bergelar jutawan lekas kat sana. Kalau mampu beg tangan halakan di hadapan badan. Bagi lelaki pula, beg duit mari letakkan yang poket hadapan.

3. Berkeras sekiranya tidak mahu beli

Bila korang kat kian nanti, tanpa terkejut jika korang nampak sangat ramai kanak-kanak yang menjual keychain, fridge magnet dan berbagai jenis barang untuk buah tangan. Bukan keturunan saja, wali pun besar.

4. Tawar menawar bahwa rasa demi

Bab tawar menawar ni kalau korang rasa kudu saja. Kaca kalau korang memang hilang Pasar Segar untuk tumpuan memborong seluruh jenis barang yang siap, okay korang minta la kurang. Namun bagi awak, barang kat situ dah memang sederhana. Dan lamun korang nak survey harga kat pada setiap kedai yang korang masuk tu, hamba nasihatkan lupakanlah. Sebab terlalu banyak lapo sampai korang boleh salah jalan batil. Melainkan korang boleh ingat kedai mana yang korang masuk sebelum tu. Martabat lebih kurang setara je. Indah masuk lapo tu dan terus belanja.

5. Teksi dan carter kenderaan

Awak nasihatkan http://www.easytourbandung.co/perkhidmatan-sewa-kereta-di-bandung-murah/ utk hari prima korang tatkala Bandung, ialah lebih indah korang sewa teksi selalu. Sebab jika di Pasar Mutakhir, korang hendak memerlukan ahad hari bagi berada dalam sana. Kalau sewa kereta dan supir, memang membazir. Seharian korang akan berpengaruh di kian. Tapi pada waktu rasa produk yang korang nak sekaligus tu terlalu banyak, so sewa je la organ. Dan kira siapa-siapa yang nak memanjat teksi dalam sana, silalah pilih teksi yang tersedia meter. Nak lebih selamat naik la teksi BLUEBIRD. Driver teksi ni takkan menipu. Tapi kalau driver teksi yang tak siap guna meter, siap sedia dalam kena tipu. Haha! Yang ada pengalaman saya sendiri. Disebabkan terlalu rimas dengan peminta sedekah yang kerumun abdi sebaik sekadar keluar mulai Pasar Pertama, kami terus saja naik teksi yang ada tanpa tengok teksi tu terdapat meter ke tak. Dan akhirnya.... kami kena mencengkam darah kaw-kaw. Kuajaq sungguh! Ini pengajian buat gue! Untuk di factory outlets dan tempat-tempat lain, mutakhir la korang sewa kenderaan dan supir. Sebab yang ni setelah korang menerima stop by banyak teritori. Baru la berbaloi keistimewaan khidmat supir.

referensi:
http://www.easytourbandung.co/perkhidmatan-sewa-kereta-di-bandung-murah/
https://id.wikipedia.org/wiki/Kota_Bandung

Tidak ada komentar:

Posting Komentar