Sabtu, 02 Januari 2016

Tips Rancang Sendiri Honeymoon di Bali

Yang ada ringkasan untuk rancang sendiri honeymoon ke Bali. Tidak perlu keistimewaan ejen atau travel company. Cuma demi bersusah-payah lumayan je. Trik ni berdasar pada pengalaman sendiri rancang kalendar madu di Bali utk adikku. Dah selamat sampai pun dia ke Bali semalam. Hehe. Boleh membaca kisah lama lebar Seleksi Flight ke Bali untuk Honeymoon serta Pilih Pondok Honeymoon dalam Bali.

Yang ini ringkasannya pakej percutian bali:

1. Seleksi cheapest flight to Bali.

Selalunya promo AirAsia benar-benar the best, tapi hari ini Malindo dan MAS pun selalu luar biasa buat promotion. Especially jika plan nak beli terkaan lewat, i. e. sebulan sebelum nak fly.

6234681771570123096.jpg

dua. Guna Skyscanner as Shorcut.

Kalau sakit kepala nak check AirAsia, Malindo, MAS, Lion Air, Garuda dll satu-persatu, guna je Skyscanner. Terus-menerus isi destinasi dengan tarikh pilihan je. Kan mudah? Cuma mengerti, kalau AirAsia harga tiket belum tercakup harga additional baggage.

3. Pilih Accomodation Pelbagai Cara

Sekarang terlalu banyak kesukaan untuk accomodation.

4. Request Honeymoon Deco for FREE

Memang banyak hotel kat Bali yang ada honeymoon package dalam suite, villa, romantic dinner, couple massage dan jenis-jenis la.

5. Cari Supir (kalau perlu)

Indonesia benar2 sinonim beserta supir (driver). Memang terselip pilihan dalam sewa basikal/motor di Bali, tapi untuk short distance ok la. Lagipun utk berbulan madu di Bali kan, manjakan diri sikit.

6234681785023303476.jpg

Untuk minimumkan kos, terus-menerus upah supir di Bali untuk dua hari pula biar cukuplah. Selebihnya explore menggunakan motor or free shuttle yang tersedia. Kalau pondok takde free return transfer to airport, boleh bayaran supir bagi hari pertama/terakhir. Especially jika flight cukup awal/berangkat lewat.


referensi:
https://balitourformalaysians.fastatour.com/
https://id.wikipedia.org/wiki/Bali

Tidak ada komentar:

Posting Komentar